Zo bepaalt u de kredietlimiet per klant
Levert u diensten of goederen op krediet? Dan is er altijd een kans dat een klant niet betaalt, terwijl de levering al heeft plaatsgevonden.
Als ondernemer wilt u dit debiteurenrisico zoveel mogelijk beperken. Daarom is het verstandig om de kredietwaardigheid van uw klanten te checken. Hoe groot is de kans dat uw facturen tijdig betaald worden?
Wanneer u de kredietwaardigheid in beeld heeft, kunt u per klant bepalen voor welk bedrag u maximaal op rekening levert.
Maar hoe pakt u dit aan? Weet u bijvoorbeeld:
- Welke ervaringen andere bedrijven hebben met de betalingen van een specifieke klant?
- Waar u kunt nagaan of de leidinggevenden van een bedrijf in het verleden betrokken zijn geweest bij een faillissement of schuldsanering?
- Hoe u zekerheden kunt inbouwen met specifieke betalingscondities per klant?
In deze e-paper delen wij praktische tips en aandachtspunten voor het bepalen van de kredietlimiet per klant. Zo houdt u grip op uw debiteurenrisico.
Ik ontvang graag de e-paper direct per e-mail
Naast de e-paper kunt u ook mailingen ontvangen met relevante informatie rondom kredietwaardigheid. Wilt u deze informatie ontvangen? Geef dan uw toestemming onderaan deze pagina.
Hoe gaat DAS met uw gegevens om? Lees het hier.